”Not invented here” syndromet

Det er sagt før, og der er formentlig ingen, der er uenige: Det tager mange år at bygge et brand op. Alligevel er reklameblokke, trafik og ugeblade domineret af ”smid tøjet” reklame, hvor det alt for mange gange er idéen der løber med brandet. Skal der arbejdes strategisk med brands, kræver det, at kreativiteten følger brandingens præmisser, og ikke styres af tilfældige indfald og personlige motiver. (Hent artikel her)

Here comes image
Bureaukonkurrence – et (u)nødvendigt onde

Bureauskifte er ingen let proces og meget tidskrævende. Ingen vælger bureau for to år senere at skulle ligge i skilsmisseforhandlinger. Derfor er det vigtigt at afsætte ressourcerne til det, og internt få afstemt forventningerne til de kvaliteter der efterspørges. (Hent artikel her)

Here comes image
Kreative som målgruppe

En ting er en god briefform. Men det er, hvad du fylder i den, der gør det til en god briefing. Er indholdet i briefingen ikke målrettet målgruppen, altså de kreative, så er man lige langt. Og de kreative skal have ord med billeder i. Ord der kan tænde deres råstof, nemlig fantasien. (Hent artikel her)

Here comes image
Den gode idé og den mætte forbruger

Danmark er et lille land med stolte traditioner og international anerkendelse indenfor film, arkitektur og design. Den samme hæder kan man ikke ligefrem bryste sig med i reklamebranchen. Spørger man bureauer, kunder og forbrugere, tror jeg alle kan blive enige om, at der er for langt mellem guldkornene. (Hent artikel her)

Here comes image

.